Udgivet i Skriv en kommentar

Større muskler og slankere mave

Når du træner har dine muskler brug for proteiner. Den bedste og sundeste måde at få proteiner på, er ved at spise grøntsager. Der findes langt flere proteiner i grøntsager end der gør i kød og i kødet er der oven i købet masser af usundt fedt, medicinrester, pesticider og langt flere usunde ting, som vores krop på ingen måde har godt af og som forgifter vores organer. Junglens allerstørste dyr er udelukkende planteæder. Det er gorillaen. Så kom ikke og sig at der ikke er proteiner nok i mad, når en Gorilla, der har muskler på størrelse med Hulk udelukkende er planteæder.

Få shakes og pulver som supplement i hverdagen
I halvfemserne blev det meget populært med Proteinpulver. Det er pulver, som folk der træner meget og gerne vil have større muskler spiser eller drikker, så de er sikre på at få nok proteiner i løbet af hverdagen også deres kost er proteinholdig nok. I dag er proteinpulver markedet stadig meget stort, men i stedet for kun at drikke eller spise proteindrikke, kan man spise rigeligt med grøntsager, så man sikrer sig at har nok protein i kroppen. Derudover er der kommet rigtig mange alternativer til proteinpulver, mange virksomheder har udviklet forskellige snacks, barer, og andre godbider, som man kan gå og spise af inden, under eller efter træning. Disse barer har et højt indhold proteiner og er lige så gode som shakes og drikkelse, men smager måske en anelse bedre. Nogle barer smager af chokolade og kokos og ofte tilsat noget frugt og nødder og bær.

En billig snack som godbid når som helst
De forskellige snacks, der findes, fås i forskellige prisklasser og kan købes overalt. Alle steder lige fra supermarkeder, indkøbscentre, tankstationer og Seven Elleven tilbyder proteinshakes og snacks, som du kan tage med dig og spise, når du har lyst. Prisniveauet er faldet de seneste par år, og du kan snildt finde en snack til 15-20 kroner. Du kan ikke leve af protein shakes og snacks, du skal kun benytte dig af det, som et supplement til din kost. Hvis du får for meget af det, vil du få hård mave og dårlig fordøjelse og det vil i sidste ende gå ud over din træning, fordi du ikke vil føle dig tilpas. Så begræns dit indtag af protein shakes og snacks, spis varieret, drik mellem to og tre liter vand om dagen og respekter din krops begrænsninger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *